טיפול בקמטי מריונטה באמצעות חומצה היאלורונית

החלקת קמטי מריונטה (קמטים בצידי הפה)

טיפול בקמטי מריונטה נעשה על ידי חומצה היאלורונית. חומצה היאלורונית היא מרכיב טבעי המצוי בעור ואחראי למיצוק וללחות שלו. עם הגיל, כמות החומצה בגוף יורדת, מה שהופך את העור לרופף, יבש ומקומט. איבוד המתח בעור גורם להיווצרות קפלים אופייניים לאורך מפגש הלחי והסנטר. הקמטים מופיעים בצורה אנכית משני צידי הפה והאף, ומעניקים לפנים מראה עצוב ומבוגר. קמטים אלו נקראים "קמטי מריונטה" או "קווים עצובים" שכן הם משווים לפנים מראה נוגה, כשל מוקיון עצוב.

הנטייה לפתח קמטי מריונטה היא לרוב תורשתית. למבנה הפנים יש חשיבות רבה, מכיוון שאנשים עם לחיים מלאות נוטים יותר לפתח קווי מריונטה. גם תנודות משמעותיות במשקל יכולות לתרום לבעיה זו.

חומצה היאלורונית היא חומר המילוי המשמש לרוב הטיפולים במילוי וטיפול בקמטי מריונטה. החומר מחזיר לחות תקינה לרקמות, מחליק את העור, מפחית את הקמטים ונראותם  ומשפר את מראה הפנים. תכשיר המילוי עם חומצה היאלורונית מוזרק מתחת לתלם הקמט עצמו, ממלא אותו ומקנה לפנים תווי פנים צעירים יותר. הטיפול מאפשר החלקה יעילה של הקמטים ושיפור מראה הפנים. התוצאה תלויה במידה רבה בעומק הקמטים.

טיפול בקמטי מריונטה באמצעות הזרקות חומצה היאלורונית אורך בדרך כלל כ-30 דקות. במהלך הטיפול, הרופא ינקה את האזור ולאחר מכן יזריק כמויות קטנות של חומצה היאלורונית לתוך הקמטים באמצעות מחט דקה. הזריקות עשויות להינתן במספר מנות קטנות כדי להבטיח פיזור אחיד של חומר המילוי.

קמטי המריונטה מטופלים בד"כ במסגרת פיסול ועיצוב פנים כללי. בטיפול זה נעשה שימוש גם בחומרים אחרים, המתאימים לנתוני המטופל וציפיותיו. לדוגמא טיפול רדיאס, סקולפטרה ואסטפיל, קריזמה קולגן, פרופילו ועוד.

חלקת קמטי מריונטה. על ידי ד"ר יותם גינזבורג מומחה לאסתטיקה רפואית

הישארו מעודכנים בכל חידוש
הרשמו לקבלת מבצעים מיוחדים, מידע וטיפים

*תמיד אפשר להתנתק בקליק