רדיאס, כל המידע על רדיאס radiesse

תוכן עניינים

רדיאס, טיפול פנים עם רדיאס

מה זה רדיאס (RADIESSE) ?

רדיאס Radiesse הוא שם מותג (אחד מיני רבים) למילוי עורי המשמש להוספת נפח לעור ולהפחתת הופעת קמטים וקמטוטים. טיפול רדיאס גורם להתחדשות הקולגן והאלסטין באזור המוזרק. הטיפול הופך את העור באיזור זה למוצק, בריא, חזק ובעל מראה צעיר יותר. רדיאס מבוסס על סידן הידרוקסילאפטיט. חומר זה הוא מינרל טבעי המצוי בעצמות האדם.

סידן הידרוקסילאפטיט משמש לעתים קרובות במוצרים רפואיים ואסתטיים. ברפואה, הוא משמש כמילוי עצם לתיקון פגמים או פציעות, וכתוסף לסיוע בבנייה מחדש של צפיפות העצם. ברפואה אסתטית טיפול הזרקת רדיאס משמש כמילוי עורי להוספת נפח ולהפחתת הופעת קמטים וקמטוטים. בנוסף קיימים שימושים נוספים לרדיאס באיזורי גוף שונים.

מדוע נוצרים קמטים וקמטוטים?

קולגן הוא חלבון המהווה את אבן הבניין העיקרית של עורנו וגורם לו להראות מוצק.
האלסטין מספק את אלמנט הגמישות של העור.
אולם עם הגיל והשנים קצב יצור הקולגן הטבעי של הגוף מואט. גם כמות האלסטין בעור פוחתת, כך שעורנו הופך דק יותר ומאבד מנפחו וגמישותו. כתוצאה מכך נוצרים קמטים המעמיקים עם השנים ובמקביל תווי הפנים מתחילים לצנוח. כך שהפנים מאבדות את קו המתאר האחיד שלהן ומתקבל מראה עייף ומבוגר.

כיצד פועל רדיאס ?

כאמור איכות העור משתנה ככל שאנו מתבגרים, זאת היות ועורנו מאבד בהדרגה את החומרים קולגן ואלסטין. כתוצאה מכך פוסקת פעילות חידוש התאים והעור מפסיק להתחדש בעצמו. אז מתחילים להיראות סימני ההזדקנות : עור יבש, רפוי, מקומט. טיפול רדיאס גורם להתחדשות הקולגן והאלסטין באזור הזרקת הרדיאס. אז נוצר באזור זה עור מוצק, בריא וחזק ובעל מראה צעיר יותר. טיפול הזרקת רדיאס עובד כביוסטימולטור וחומר מילוי בו זמנית. הוא מעודד יצירת קולגן ואלסטין ע"י גירוי תאי הפיברובלסטים באזור ההזרקה. התאים הפיברובלסטים מייצרים קולגן ואלסטין בעור.

סידן הידרוקסיאפטיט זמין במגוון צורות. כחומרי מילוי הניתנים להזרקה, קרמים מקומיים וגם כתוספי מזון הניתנים דרך הפה.

השימוש ברדיאס הוא אפשרות טיפול בטוחה ויעילה.

המבנה של הרדיאס הוא פורמולה ייחודית של סידן המצוי בצורת ג'ל.

כבר מייד לאחר טיפול הזרקת רדיאס מופיע אפקט מילוי ותיקון. בהמשך החומר גורם לגוף להתחיל לייצר בעצמו קולגן ואלסטין המשקמים את מרקם העור לטווח ארוך.
הרדיאס מאושר לשימוש ברפואה אסתטית ע"י ה CE מ 2003 וע"י ה FDA מ 2006. בנוסף הוא מאושר ע"י משרד הבריאות הישראלי.

ייעוץ לטיפול ברדיאס

בפגישת ייעוץ יוכל ד"ר גינזבורג להכין לך תוכנית טיפול מותאמת אישית לצרכים הייחודיים שלך ולתווי הפנים שלך. ניסיונו הרב של ד"ר גינזבורג בהליכים אלו יאפשר לך לקבל את התוצאה המושלמת.
טיפול פנים עם רדיאס - לפני ואחרי

מהו טיפול פנים ברדיאס ?

הרופא מזריק את הרדיאס לעור באמצעות מחט עדינה או קנולה. במהלך הטיפול ממלאים את החומר בכל קמט וקמט. העור מקבל מראה חלק וצעיר יותר. ניתן להשתמש בחומר גם כדי להוסיף נפח ללחיים ואזורים אחרים בפנים. הטיפול נמשך כ 30 דקות ונותן בדר"כ תוצאה מיידית. כמו כן הרדיאס ממשיך לעבוד ברקמה משך מספר חודשים ולעודד יצור קולגן ואלסטין. שיא התוצאה מתקבל לאחר כ 3 חודשים ועד כשנה.

הטיפול ברדיאס בטוח

על פי ספרות עדכנית, עד היום לא דווחו מיקרים של תופעות לוואי קשות או מתמשכות כתוצאה מהשימוש ברדיאס או בחומרי הזרקה מסוג סידן הידרוקסילאפטיט.

האם הטיפול ברדיאס  הפיך?

החומר נספג בגוף בתוך כ 18-24 חודש, זאת על פי נתוני היצרנים. 

במקרים נדירים ולפי הצורך ניתן לטפל באמצעים ובשיטות שונות, ראו מקרה לדוגמה. 

טיפול רדיאס תמונה לפני ואחרי

כמה זמן מחזיקות תוצאות הזרקת רדיאס?

על פי היצרנים החומר נספג בגוף תוך 18 עד 24 חודש. אבל התוצאות האסתטיות לאחר הזרקת רדיאס נישארות בדרך כלל לפרק זמן ארוך יותר. זאת מכיוון שהרדיאס גורם לייצור קולגן שנישאר בגוף לאורך זמן. משך התוצאות משתנה ממטופל למטופל ותלוי בגורמים שונים כגון טיפול תרופתי וחילוף החומרים.

רדיאס מדולל לעיתים עם תמיסת סליין

תמיסת סליין היא תמיסת מלח. תמיסת מלח היא תערובת של מלח ומים הנמצאת בשימוש נפוץ במסגרות רפואיות.

הריכוז הסטנדרטי של התמיסה מכיל NaCl 0.9%.

ראו כאן להגדרה באתר FDA

תמיסת סליין משתמש לדילול רדיאס Radiesse

רדיאס – מהן תופעות הלוואי האפשריות?

  • סיכון לזיהום במקום ההזרקה.
  • סיכון לדימום מאזור ההזרקה וכן לשטף דם באזור ההזרקה.
  • סיכון לתגובה אלרגית לחומר המילוי.
  • סיכון לחבלות או נפיחות במקום ההזרקה.
  • סיכון לגושים או אי אחידות באזור המטופל.

הוראות למטופל אחרי טיפול רדיאס

  • אסור לשטוף את מקום ההזרקה לפחות 24 שעות לאחר ההליך. לאחר מכן, ניתן לשטוף בעדינות את האזור במים וסבון.
  • אסור לבצע פעילות מאומצת ופעילות גופנית במשך 24 השעות הראשונות לאחר הטיפול.
  • אסור לחשוף את האזור המטופל לחום (כגון סאונות או אמבטיות חמות) במשך 48 השעות הראשונות.
  • אסור לשפשוף או עיסוי של האזור המטופל במשך 24 השעות הראשונות.
  • ניתן להניח קרח על האזור המטופל במשך 24 השעות הראשונות כדי לעזור להפחית את הנפיחות.
  • אסור לשתות אלכוהול ב-24 השעות הראשונות לאחר הטיפול.
  • אסור לשים איפור על האזור המטופל במשך 24 השעות הראשונות.
  • אסור לחשוף את האיזור ישירות לשמש או להשתמש במיטת שיזוף לפחות שבוע לאחר הטיפול.
  • מומלץ להמתין לפחות שבועיים בין טיפולי פנים נוספים. 

ייעוץ לטיפול ברדיאס

בפגישת ייעוץ יוכל ד"ר גינזבורג להכין לך תוכנית טיפול מותאמת אישית לצרכים הייחודיים שלך ולתווי הפנים שלך. ניסיונו הרב של ד"ר גינזבורג בהליכים אלו יאפשר לך לקבל את התוצאה המושלמת.

מהן האלטרנטיבות לטיפול ברדיאס ? מה היתרונות והחסרונות של כל אפשרות?

חומרי מילוי מבוססי חומצה היאלורונית

אלו מהווים אלטרנטיבה פופולרית לרדיאס וכוללים מוצרים כמו Juvederm, Restylane ו-Belotero. חומרי מילוי אלו עשויים מחומצה היאלורונית, חומר המצוי באופן טבעי בגוף. הם מוזרקים לעור כדי להוסיף נפח ולהחליק קמטים. הטיפול אורך בדרך כלל כ-30 דקות. משך התוצאות תלוי במוצר הספציפי ובסוג העור של המטופל ותנאי הסביבה. לחומרי חומצה היאלורונית שימושים רבים כגון פיסול אף, הגדלת שפתיים, העלמת קמטים, פיסול גוף ועוד. 

היתרונות העיקריים של חומרי מילוי עם חומצה היאלורונית

הם הפיכים בשימוש בהיאלורונידאז

הסיכון לתגובות אלרגיות נמוך.

החסרונות של חומרי מילוי עם חומצה היאלורונית

מחיר שהוא בדרך כלל יקר יותר מרדיאס והצורך בטיפולים חוזרים תכופים יותר.

חומרי מילוי מבוססי חומצה פולי-ל-לקטית

סקולפטרה ואסטפיל הם חומר מילוי מבוססים חומצה פולי-L-לקטית. מזריקים אותם לעור כדי להוסיף נפח ולהחליק קמטים. החומר פועל על ידי גירוי ייצור הקולגן של הגוף עצמו, מה שגורם לתוצאות טובות לאורך זמן. הטיפול אורך בדרך כלל כ-30 דקות והתוצאות יכולות להימשך עד שנתיים ויותר.

היתרונות העיקריים של סקולפטרה ואסטפיל

ניתן להשתמש בחומר לטיפול במגוון רחב של אזורים בפנים

התוצאות מחזיקות מעמד לאורך זמן.

החסרונות של סקולפטרה ואסטפיל

ייתכן שיידרשו מספר טיפולים כדי להגיע לתוצאות מיטביות. הזרקת סקולפטרה אינה הפיכה. 

העברת שומן

העברת שומן, ידועה גם בשם השתלת שומן. זהו הליך שבו לוקחים שומן מאזור אחד בגוף, כמו הירכיים או הבטן, ומזריקים לפנים כדי להוסיף נפח ולהחליק קמטים. הטיפול אורך בדרך כלל כ-2-3 שעות והתוצאות יכולות להימשך עד שנתיים. יתרונות העברת השומן הם שהיא מבוססת על שימוש ברקמה של המטופל עצמו, וניתן להשתמש בה גם לטיפול במגוון רחב של אזורים בפנים. החסרונות הם שמדובר בהליך כירורגי הטומן בחובו את כל הסיכונים הכרוכים בניתוח, וכמו כן יש סיכוי שהשומן ייספג מחדש בגוף.

בוטוקס

בוטוקס הוא נוירומודולטור הפועל על ידי שיתוק זמני של השרירים הגורמים לקמטים. הטיפול אורך בדרך כלל כ 10-15 דקות. ההשפעות של הבוטוקס הפיכות וניתן להעלים אותן על ידי מתן אפשרות לתרופה להתפוגג. יתרונות הבוטוקס הם אי נוחות מינימלית במהלך הטיפול(לא כואב) וסיכון נמוך יחסית לסיבוכים. החסרונות הם הצורך בטיפולים חוזרים על מנת לשמור על תוצאות והעובדה שבוטוקס נותן מענה רק לקמטים הנגרמים כתוצאה מהתכווצויות שרירים.

מתיחת פנים באמצעות חוטים מתחת לעור

הליך זה ידוע גם בשם הרמת חוטים, היא הליך זעיר פולשני המשתמש בחוטים דמויי תפרים זמניים להרמה ולהידוק העור בפנים ובצוואר. ההליך נעשה בדרך כלל בהרדמה מקומית ויכול להימשך בין 45 דקות לשעתיים.

במהלך ההליך, מבוצעים חתכים קטנים בעור, בדרך כלל ליד קו השיער או מאחורי האוזניים. לאחר מכן המנתח משתמש במחט מיוחדת כדי להשחיל את החוטים מתחת לעור ולמשוך אותם בחוזקה כדי להרים ולמקם מחדש את העור. לאחר מכן מעגנים את החוטים במקום והחתכים נסגרים.

זמן ההחלמה של הליך זה הוא בדרך כלל קצר יותר מניתוח מתיחת פנים מסורתי, וברוב המקרים המטופלים יכולים לחזור לפעילות רגילה תוך מספר ימים. עם זאת, קיים סיכון לסיבוכים כגון זיהום, דימום או נזק עצבי, והתוצאות עשויות להיות פחות דרמטיות מאלו של מתיחת פנים מסורתית.

ראוי לציין כי סוג זה של מתיחת פנים הינו בעל יעילות מוגבלת ואינו נחשב לפתרון ארוך טווח. 

טיפול בלייזר

הצערת העור בלייזר היא הליך לא פולשני המשתמש באור פועם אינטנסיבי (IPL) או בלייזר כדי לשפר את מראה העור על ידי הפחתת המראה של קמטים עדינים, קמטים, כתמי גיל וסימני הזדקנות אחרים. ההליך משמש גם לשיפור מרקם וגוון העור.

ההליך נעשה בדרך כלל במשרד או במרפאה של רופא ויכול להימשך בין 30 דקות לשעתיים, תלוי בגודל האזור המטופל. לפני ההליך מנקים את העור ומורחים ג'ל קירור להגנה על העור. לאחר מכן מופנה מכשיר לייזר או IPL לעור, ומעביר פולסים של אנרגיית אור לשכבות העמוקות יותר של העור.

לאחר ההליך, העור עשוי להיות אדום ונפוח למשך מספר ימים, אך זה אמור להיעלם במהירות. יש למרוח קרם הגנה על האזור המטופל כדי למנוע היפרפיגמנטציה.

משך הזמן שהתוצאות יימשכו יהיה תלוי במספר גורמים, לרבות סוג הלייזר או ה-IPL בשימוש, מצב העור המטופל וסוג העור ותהליך ההזדקנות של האדם. כמו כן, חשוב לציין שחידוש העור בלייזר אינו פתרון חד פעמי וייתכן שיהיה צורך בטיפולי תחזוקה על מנת להאריך את התוצאות.

הצערת העור באמצעות מיקרו-נידלינג בשילוב עם תדר רדיו (RF)

בהליך זה משתמשים במכשיר עם מחטים לצורך דיקור העור והקרנת גלי רדיו מתחת לעור לצורך גירוי יצור קולגן ואלסטין בעור. זהו הליך לא פולשני המשתמש במכשיר עם מחטים זעירות ליצירת פצעים מיקרוסקופיים בעור, ומכשיר בתדר רדיו לחימום רקמת העור כדי לעורר עוד יותר את ייצור הקולגן. ההליך נועד לשפר את המראה של קמטים עדינים, קמטים, צלקות אקנה ומרקם וגוון כללי של העור.

ההליך נעשה בדרך כלל במשרד או במרפאה של רופא ואורך בדרך כלל כשעה.

לאחר ההליך, העור עשוי להיות אדום ונפוח למשך מספר ימים, אך הדבר אמור להיעלם במהירות. יש למרוח קרם הגנה על האזור המטופל כדי למנוע היפרפיגמנטציה. כמו כן, מומלץ להימנע מחשיפה לשמש, סאונה ואימון כבד למשך זמן מה לאחר ההליך.

משך התוצאות של micro-needling עם RF תלוי בסוג העור ובתהליך ההזדקנות של המטופל.

פילינג כימי

הוא הליך לא פולשני המשתמש בתמיסה להסרת השכבות החיצוניות הפגומות של העור כדי לשפר את המראה של קמטים עדינים, קמטים, צלקות אקנה, כתמי גיל וסימני הזדקנות אחרים. ההליך משמש גם לשיפור מרקם וגוון העור.

ההליך נעשה בדרך כלל במשרד או במרפאה של רופא ויכול להימשך בין 30 דקות לשעה, תלוי בעומק הפילינג.

לאחר ההליך, העור עשוי להיות אדום ונפוח, וקילוף קל עד בינוני עשוי להתרחש במשך מספר ימים עד שבוע. יש למרוח קרם הגנה על האזור המטופל כדי למנוע היפרפיגמנטציה.

משך תוצאות הפילינג הכימי תלוי בסוג ועומק הפילינג, סוג העור ותהליך ההזדקנות של האדם.

טיפולים מקומיים

ישנם טיפולים מקומיים רבים זמינים ללא מרשם שיכולים לעזור לשפר את המראה של קמטים וקמטוטים, כגון קרמים וסרום המכילים מרכיבים כמו רטינול, חומצות אלפא הידרוקסיות וקולגן.

ייעוץ לטיפול ברדיאס

בפגישת ייעוץ יוכל ד"ר גינזבורג להכין לך תוכנית טיפול מותאמת אישית לצרכים הייחודיים שלך ולתווי הפנים שלך. ניסיונו הרב של ד"ר גינזבורג בהליכים אלו יאפשר לך לקבל את התוצאה המושלמת.

סיכום רדיאס

רדיאס או זריקות קלציום הוא טיפול מצוין לאינדיקציות מסוימות. התכשיר מותח ומרים את עור הפנים בצורה מיידית והתוצאות ממנו מתגברות עם הזמן. אין איתו בעיות והוא מאוד בטוח. לא דווחו תופעות לוואי קשות או מתמשכות עקב שימוש בתכשירים אלו. אין איתו בעיות אך כמו בכל טיפול רפואי קיימים סיכונים של דימום, זיהום, שטפי דם וכו', אלה חולפים תוך כשבוע במרבית המקרים. התוצאה מטיפול רדיאס מחזיקה תקופה ממושכת (משך התוצאות תלוי בגורמים רבים סביבתיים ושל המטופל)

הישארו מעודכנים בכל חידוש
הרשמו לקבלת מבצעים מיוחדים, מידע וטיפים

*תמיד אפשר להתנתק בקליק