עיצוב והגדלת שפתיים עם חומצה היאלורונית

עיצוב הגדלת שפתיים עם חומצה היאלורונית היא אחת מההליכים ברפואה האסתטית המבוצעים בתדירות גבוהה. שפתיים מלאות ולחות הן סמל לנשיות במשך שנים, ובעידן הרשתות החברתיות והאינסטגרם שפתיים מלאות ומעוצבות הפכו פופולריות ביותר.

עיצוב שפתיים באמצעות חומצה היאלורונית, ד"ר יותם גינזבורג מומחה לאסתטיקה

עיצוב שפתיים

באמצעות יישום נכון של חומר המילוי (החומצה) ניתן להרחיב ולהגדיל שפתיים צרות מדי (מה שגורם למראה קפדני ורציני) , לעצב ולהגדיל כמעט כל סוג של שפתיים. ד"ר גינזבורג מקפיד להשיג את האפקט המבוקש ויחד עם זאת לשמר מראה טבעי ככל האפשר. ההליך פשוט ואינו פולשני, הודות לכך, כל אישה שחולמת לשפר את שפתיה יכולה לעשות זאת בצורה בטוחה.

עיצוב והגדלת שפתיים 

הגדלת ועיצוב השפתיים היא הליך הכולל הזרקת חומצה היאלורונית ישירות לאדום השפה או לעור שמעל השפה האדומה. בד"כ משתמשים לעיצוב שפתיים במעט חומר (1 מ"ל) כך שמתקבל אפקט הגדלה אך יחד עם זאת המראה הוא טבעי ואינו משנה את תווי הפנים.

תוצאות הליך הגדלת ועיצוב שפתיים ייראו במשך 6 עד 9 חודשים. לאחר תקופה זו ישובו השפתיים למראן המקורי.

ההליך עצמו אינו מצריך הכנה רבה ומשכו קצר בדרך כלל (15 דקות).  לפני הליך הגדלת שפתיים יש צורך בייעוץ עם רופא מוסמך, במהלכו ייערך ראיון מפורט עם המטופל לשם איסוף מידע על מצבו הבריאותי של המטופל, מחלות עבר, אלרגיות וכן תיאום צפיות לגבי השפעת הטיפול. הרופא גם יעדכן אותך על סיבוכים אפשריים ותופעות לוואי אפשריות.

הליך הגדלת שפתיים עם חומצה היאלורונית מבוצע בהרדמה מקומית, שעבורה נעשה שימוש בקרם אלחוש מיוחד. הדבר מקל על הטיפול. במטופלים עם עור רגיש במיוחד, ניתן להשתמש בהרדמה דנטלית המאפשרת להעלים לחלוטין את הכאב. לאחר הטיפול מתבצע עיסוי שפתיים עדין המאפשר פיזור יסודי של התכשיר ומניעת היווצרות גושים. תכשירים מודרניים של חומצה היאלורונית ייעודית לשפתיים מכילים תכשירי הרדמה, המשפרים משמעותית את נוחות המטופל.

טיפול הגדלת שפתיים עם חומצה היאלורונית  עלול לגרום לנפיחות, שהיא תגובה טבעית לחלוטין לגירוי הנגרם ברקמות.  המטופל יכול לחזור לפעילות יומיומית לאחר ההליך. עם זאת, מומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת, טיסות, עישון וצריכת אלכוהול ב-24 השעות הראשונות לאחר הטיפול. לאחר 24 שעות אפשר גם להתאפר בבטחה. ביקור מעקב בתאריך שנקבע על ידי הרופא יאפשר לך להעריך את השפעת הטיפול ולבדוק האם תהליך הריפוי מתקדם כשורה.

עיצוב שפתיים באמצעות חומצה היאלורונית, ד"ר יותם גינזבורג מומחה לאסתטיקה

רקע על עיצוב והגדלת שפתיים

עיצוב שפתיים הוא הליך קוסמטי פופולרי שמטרתו לשפר את מראה השפתיים. התוצאות יכולות לכלול הגדלת הגודל והמלאות של השפתיים, כמו גם שיפור הצורה והסימטריה שלהן. עיצוב שפתיים היה נושא לעניין במשך שנים רבות, ובשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר האנשים המבקשים לעבור את התהליך. ניבחן כאן את טכניקות שיפור השפתיים השונות, את יעילותן, הסיכונים והיתרונות שלהן, כמו גם את ההשלכות ההיסטוריות, התרבותיות, הרפואיות והפסיכולוגיות של עיצוב והגדלת שפתיים.

מחקרים רלוונטיים

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר האנשים המבקשים טיפולי שיפור שפתיים. על פי דו"ח של האגודה האמריקאית למנתחים פלסטיים, חלה עלייה של 10% במספר הליכי הגדלת שפתיים שבוצעו בארצות הברית משנת 2016 עד 2017. הטכניקות הפופולריות ביותר לשיפור שפתיים כוללות חומרי מילוי ניתנים להזרקה, כגון חומצה היאלורונית, והשתלות שפתיים. שתי הטכניקות הללו נמצאו בטוחות ויעילות בשיפור מראה השפתיים.

מחקר עדכני על טכניקות לשיפור שפתיים הראה שהשיטה הפופולרית ביותר כדי לעבות את השפתיים היא שימוש בחומרי מילוי עוריים, כגון חומצה היאלורונית. חומרי מילוי אלו מוזרקים לשפתיים ויכולים להחזיק מעמד עד שישה חודשים. שיטות נוספות כוללות שימוש בשתלים לשפתיים, המוחדרים לשפתיים ויכולים להחזיק מעמד למספר שנים, וניתוח באמצעותו ניתן לעצב מחדש את השפתיים.

עם זאת, ישנם גם סיכונים הקשורים להליכים אלה, כולל זיהום, תגובות אלרגיות ואסימטריה. מחקר שפורסם בכתב העת "Dermatologic Surgery" מצא ששיעור הסיבוכים בהליכי הגדלת שפתיים היה פחות מ-3%.

בעוד ששיטות אלו יכולות לשפר ביעילות את מראה השפתיים, הן מגיעות גם עם סיכונים ותופעות לוואי אפשריות. זריקות עלולות לגרום לנפיחות, חבורות וכאב. שתלי שפתיים עלולים להוביל לזיהום, דחייה והסטה של השתל. ניתוח עלול לגרום לצלקות, אסימטריה וחוסר שביעות רצון מהתוצאה הסופית.

הקשר היסטורי ותרבותי

ניתן לאתר את ההיסטוריה של שיפור השפתיים לתרבויות עתיקות, שבהן נעשה שימוש בצבעי שפתיים כדי לציין מעמד חברתי. בתרבויות רבות, שפתיים מלאות נחשבות לסימן ליופי ולנעורים. בשנים האחרונות, הציפיות החברתיות ותקני היופי שמו דגש גדול יותר על שפתיים מלאות ושמנמנות. הדבר הוביל לעלייה בפופולריות של הליכי שיפור שפתיים, במיוחד עם הופעתן של טכניקות לא ניתוחיות. המשמעות התרבותית של שיפור שפתיים משתנה בהתאם לחברה, אך בתרבויות מערביות רבות, שפתיים גדולות ומלאות נתפסות כסימן לאטרקטיביות.

היבטים רפואיים וטכניים

לאנטומיה של השפתיים תפקיד מכריע באסתטיקת הפנים. השפתיים מורכבות ממבנים שונים, כולל גבול הוורמיליון, גוף השפה ורירית השפתיים. ניתן להשתמש בטכניקות לשיפור שפתיים כדי להגדיל את המבנים הללו וליצור את המראה הרצוי.

הזרקות הן השיטה הפופולרית ביותר לשיפור שפתיים, מכיוון שהן מהירות וללא כאבים יחסית. חומרי מילוי עוריים, כמו חומצה היאלורונית, מוזרקים לשפתיים כדי להוסיף נפח. שתלי שפתיים, כגון סיליקון או גור-טקס, מוכנסים לשפתיים כדי ליצור שיפור קבוע יותר. ניתוח, כמו הרמת שפתיים או הגדלת שפתיים, יכול לשמש גם כדי לעצב מחדש את השפתיים.

השלכות פסיכולוגיות וחברתיות

לשיפור שפתיים יכולות להיות השלכות פסיכולוגיות וחברתיות חיוביות ושליליות. מצד אחד, הדבר יכול לשפר את ההערכה העצמית ודימוי הגוף. אבל מצד שני יכול להוביל לתחושות של חוסר ביטחון ולחץ להמשיך להתאים את עצמנו לסטנדרטים של יופי חברתיים. מחקר שפורסם ב-"Aesthetic Surgery Journal" מצא שאנשים שעברו הגדלת שפתיים דיווחו על שיפור משמעותי בדימוי העצמי ובדימוי הגוף שלהם. עם זאת, חשוב לציין כי הליכי עיצוב והגדלת שפתיים צריכים להיעשות בזהירות, שכן הם עלולים להוביל לציפיות לא מציאותיות ולהשפעות פסיכולוגיות שליליות, כגון דיסמורפיה בגוף ודימוי עצמי נמוך במידה ואינם נעשים בצורה נכונה.

סיכום

עיצוב והגדלת שפתיים הוא פרוצדורה רפואית שהפופולריות שלה הולכת וגוברת בשנים האחרונות. ההליך יכול להיעשות באופן כירורגי או לא כירורגי, כאשר הטכניקה הלא ניתוחית הפופולרית ביותר היא חומרי מילוי הניתנים להזרקה. עיצוב שפתיים נמצא בטוח ויעיל בשיפור מראה השפתיים, אך חשוב לקחת בחשבון גם את הסיכונים, היתרונות וההשלכות הפסיכולוגיות והחברתיות של ההליך. דרוש מחקר נוסף כדי להבין טוב יותר את ההשפעות ארוכות הטווח של שיפור שפתיים ואת ההשפעה שיש לה על ההערכה העצמית ודימוי הגוף.

.

הישארו מעודכנים בכל חידוש
הרשמו לקבלת מבצעים מיוחדים, מידע וטיפים

*תמיד אפשר להתנתק בקליק