החלקת קמטי מריונטה. מהם קמטי מריונטה? ואיך מטפלים בהם? marionette lines

תוכן עניינים

קמטי מריונטה, פיסול פנים ד"ר יותם גינזבורג מומחה לאסתטיקה רפואית

החלקת קמטי מריונטה

קמטי מריונטה מתחילים להופיע אצל אנשים בשנות ה-30 או ה-40 לחייהם, אם כי הגיל יכול להשתנות בהתאם לגנטיקה ולתנאי החיים של האדם. מטפלים בקמטים אלו במסגרת פיסול פנים. המראה של הקמטים יכול להיות מושפע מגורמים כמו חשיפה לשמש, עישון ותהליך ההזדקנות הטבעי. אנשים מסוימים עשויים לפתח קמטי מריונטה בגיל מוקדם יותר, בעוד שאחרים עשויים לפתח אותם רק מאוחר יותר בחיים.

איך מטפלים בקמטי מריונטה ?

מחליקים את קמטי המריונטה בד"כ כחלק מטיפול פיסול פנים. פיסול פנים הוא טיפול בו מחזירים נפחים ומבצעים הרמה לכל האיזורים בפנים. אז מבצעים רענון של מרקם העור, חידוש ומיצוק. פיסול פנים הוא הליך קוסמטי רפואי שהפך נפוץ בשנים האחרונות. קמטי מריונטה הם קמטים או קווים הנמשכים כלפי מטה מזוויות הפה ועד לקו הלסת. הם נקראים על שם דמות הבובה, המריונטה, שיש לה פה ששיפוליו מוטים כלפי מטה. קמטים אלה מקנים לפנים הבעה עצובה או כועסת וגורמים לאדם להיראות מבוגר או עייף יותר. קמטי מריונטה הם סימן נפוץ להזדקנות.

פיסול פנים

מטפלים בקמטי המריונטה במסגרת פיסול פנים. השלב הראשון הוא החזרת נפחים ושיקום מתאר הפנים, על ידי הזרקת חומרי מתיחה ומיצוק.

אלה חומרים הניתנים להזרקה שניתן להשתמש בהם כדי להוסיף נפח לעור ולהחליק קמטים וקמטוטים. חומרים כמו חומצה היאלורונית, רדיאס, סקולפטרה ואסטפיל יכולים לסייע למילוי הקמטים ולשיפור קווי מתאר הפנים.

פיסול אף הוא טיפול שונה מפיסול פנים ומטרתו עיצוב האף בלבד באמצעות הזרקת חומרי הרמה ומיצוק.

ריענון וחידוש מרקם העור

לאחר החזרת נפחים והרמת הפנים מבצע הרופא טיפול לחידוש עור הפנים. כדי שהחומצה שהוזרקה תישאר במקום הנכון על עור הפנים להיות מוצק. לתורך זה הרופא משתמש בדרך כלל בהזרקת  Skin Booster מבוסס חומצה היאלורונית. חומר זה משפר את מרקם העור ומגביר לחות על ידי יצירת אפקט של התחדשות בתאי העור.

בהתאם למצב עורו של כל מטופל  ומטופל ניתן בשלב זה להשתמש במספר טיפולים לרענון מרקם העור חידוש ומיצוק : PRF, לייזר, פילינג כימי או מיקרונידלינג.

טיפול פילינג כימי לפנים:

פילינג כימי הוא טיפול המשתמש בתמיסה כימית כדי להסיר את השכבות העליונות של העור. התוצאה היא שנחשף עור חלק וצעיר יותר מתחתיו. הטיפול יעיל בהפחתת המראה של קמטים וקמטוטים, קווי מריונטה ופגמים אחרים בעור כגון גוון צבע לא אחיד.

טיפולי לייזר:

טיפולי לייזר כגון שיחזור או מיצוק עור בלייזר ישפרו את המרקם והגוון של העור גם באזור שסביב לקווי המריונטה. חידוש השטח בטיפול לייזר הוא הליך המשתמש בלייזר כדי להסיר את השכבות העליונות של העור. הטיפול מעורר את ייצור הקולגן, חלבון שעוזר לתמוך בעור ולשמור עליו מוצק. חידוש פני השטח בלייזר יכול להיות יעיל בהפחתת המראה של קווי מריונטה וסימני הזדקנות אחרים בעור.

Micro needling:

הטיפול כולל שימוש במכשיר עם מחטים קטנות ליצירת פצעים מיקרוסקופיים בעור. כך מעוררים ומגבירים את ייצור הקולגן שמשפר את מראה קמטי המריונטה.

עליך להתייעץ עם רופא מומחה באסתטיקה רפואית כדי לקבוע את אפשרות הטיפול הטובה והמתאימה ביותר עבורך.

טיפול בקמטי מריונטה על ידי הזרקת חומצה היאלורונית

טיפול החלקת קמטי מריונטה באמצעות הזרקות חומצה היאלורונית נעשה כחלק מפיסול פנים ואורך בדרך כלל כ-30 דקות. במהלך הטיפול, הרופא יחטא את האזור ולאחר מכן יזריק כמויות קטנות של חומצה היאלורונית לתוך הקמטים באמצעות מחט דקה. הרופא בד"כ נותן את הזריקות במספר מנות קטנות כדי להבטיח פיזור אחיד של חומר המילוי.

לאחר הטיפול, יש לצפות למעט נפיחות וחבורות במקום ההזרקה. אסור לעסות או לשפשף את האזור. אסור לחשוף את האזור לחום או קור קיצוניים במשך 24-48 השעות הראשונות. כמו כן, צריך להגן על האזור מפני השמש על ידי חבישת קרם הגנה וכובע.

הרופא שלך יספק לך הנחיות ספציפיות לאחר הטיפול. הרופא ימליץ להימנע מפעילויות כגון פעילות גופנית מאומצת או סאונות, למשך תקופה קצרה. חשוב להקפיד על הוראות אלו כדי להבטיח את קבלת התוצאות הטובות ביותר מהטיפול.

משך ההשפעה של הזרקת חומצה היאלורונית תלוי בסוג וכמות חומר המילוי, מצב עורו ופניו של המטופל. ניתן לחזור על הטיפול לפי הצורך כדי לשמור על התוצאות הרצויות.

מתלבטת ? אל תהססי
ד"ר גינזבורג מבצע מידי חודש טיפולי פיסול פנים רבים. מיישם הזרקות סקולפטרה, אסטפיל, רדיאס, חומצה היאלורונית ובוטוקס. את מוזמנת להגיע לפגישת ייעוץ עם הרופא (ללא תשלום) כדי להבין בדיוק מהן האופציות המתאימות לך, לשיפור אופטימלי
פיסול פנים

חידוש מרקם העור בלייזר 

טיפול לייזר לקמטי מריונטה הוא בדרך כלל בשלב השני של פיסול פנים מלא. בדרך כלל הטיפול נמשך כ-30-60 דקות. משך ההליך תלוי בסוג הטיפול הספציפי שמתבצע,  וגודל אזור הטיפול. במהלך הטיפול, הרופא ישתמש במכשיר לייזר כדי להקרין קרני אור בעוצמה מבוקרת לעור. אנרגיית הלייזר נספגת בעור ומצלקת אותו, ומעוררת את ייצור הקולגן, המסייע בשיפור המרקם וגוון העור סביב הקמטים.

לאחר הטיפול תיתכן אדמומיות, נפיחות או אי נוחות באזור המטופל. הרופא שלך יספק לך הנחיות ספציפיות לאחר הטיפול. אלו עשויות לכלול שמירה על האזור נקי והימנעות מחשיפה לשמש. הרופא יפרט האם ניתן להשתמש בקרמים ללא מרשם או במרשם. אסור לעסוק בפעילויות שעלולות לגרום להזעת יתר או חום באזור הטיפול בימים הראשונים לאחר הטיפול. חשוב להקפיד על ההוראות כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר מהטיפול.

ההשפעות של טיפולי לייזר לקמטי מריונטה יכולות להשתנות ממקרה למקרה. אנשים רבים מבחינים בשיפור במראה הקמטים כבר לאחר טיפול אחד. בחלק מהמקרים מבצעים מספר טיפולים כדי להשיג את התוצאות הרצויות. ייתכן שיהיה צורך בטיפולי תחזוקה כדי לשמור על התוצאות.

טיפול PRF (פיברין עשיר בטסיות דם )להחלקת קמטי מריונטה

הרופא מבצע PRF לפנים ולקמטי מריונטה בדרך כלל בשלב השני של פיסול פנים מלא. טיפול PRF נועד לשפר את מרקם העור, לחדש ולמצק. החומר המוזרק מעורר ייצור קולגן והתחדשות רקמות בעור הפנים ומצעיר את המראה.

פיתוח טיפול PRF

טיפול PRF הוצג לראשונה בתחום רפואת השיניים בשנות ה-90. לאחר מכן אומץ לשימוש גם בתחום הרפואה האסתטית. חומר ה PRF  מופק מדם המטופל עצמו. יש בו ריכוז גבוה של טסיות דם וגורמי גדילה שמעוררים התחדשות וריפוי רקמות. השימוש ב-PRF ברפואה אסתטית צבר פופולריות בשנים האחרונות בשל יעילותו ובטיחותו.

כיצד פועל טיפול PRF

במהלך טיפול PRF הרופא שואב מעט מדם המטופל ומעבד את הדם במכשיר צנטריפוגה. כך מפרידים את תאי הדם האדומים ומרכזים את הפלזמה והטסיות. בתום התהליך מתקבל חומר  ה PRF המוזרק חזרה לאזור המטופל כדי לעורר ייצור קולגן והתחדשות רקמות. הטיפול עוזר להפחית את המראה של קמטי מריונטה.

תהליך טיפול PRF לפנים

הטיפול הוא בדרך כלל חלק מפיסול פנים כללי, ומתבצע בשלב השני לאחר הזרקת חומרי מתיחה מיצוק והרמה. המטופל מקבל ייעוץ מרופא מומחה לאסתטיקה רפואית לפני טיפול פיסול פנים והחלקת קמטי מריונטה. הרופא יבדוק ויעריך את ההיסטוריה הרפואית של המטופל. הרופא יוודא את ההתאמה לטיפול, את סוג העור ומטרות הטיפול.

רק לאחר מכן יבצע הרופא את טיפול פיסול הפנים ואח"כ יזריק את חומר ה PRF  לקמטי המריונטה באמצעות מחט עדינה.

ההליך כולו אורך בדרך כלל כשעה, כולל זמן ההכנה.

תוצאות טיפול PRF לפנים

טיפול PRF לפנים יניב בדרך כלל תוצאות תוך מספר שבועות. משך זמן התוצאות תלוי בסוג העור של המטופל, אורח חייו וחומרתם של קמטי המריונטה והקמטים האחרים. לאחר מכן מבצעים טיפולי תחזוקה שוטפים.

הוראות לאחר הטיפול כוללות הימנעות מפעילות מאומצת. יש להימנע מחשיפה לשמש. ניתן למרוח קרם לחות עדין על האזור המטופל.

טיפול PRF לחידוש מרקם העור בפנים ובקמטי מריונטה

את טיפול PRF לפנים ולהחלקת קמטי מריונטה מבצע הרופא במסגרת פיסול פנים. הליך זה לחידוש מרקם העור צבר פופולריות לאחרונה בשל יעילותו, בטיחותו ותוצאותיו שנראות טבעיות. על פי האגודה האמריקאית למנתחים פלסטיים, חלה עלייה של 15% בהליכים זעיר פולשניים, כגון טיפול PRF, מאז 2020.

סיכום טיפול PRF לפנים

טיפול PRF לפנים ולקמטי מריונטה הוא פתרון בטוח, יעיל ובעל מראה טבעי. זהו פתרון מצוין למי שמבקש להפחית את מראה הקמטים ולחדש את מרקם העור. בזכות יכולתו לעורר ייצור קולגן והתחדשות רקמות, טיפול PRF יכול להניב תוצאות מצוינות. אלה יכולות להימשך שנה או יותר. יש להתייעץ עם רופא מומחה לאסתטיקה רפואית פני הטיפול. רצוי לעקוב אחר הוראות לאחר הטיפול כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר האפשריות.

דוגמא לטיפול פנים והחלקת קמטי המריונטה על ידי ד"ר יותם גינזבורג

החלקת קמטי מריונטה בטיפול PRF פיסול פנים, קמטי מריונטה

טיפול פילינג כימי 

פילינג כימי הוא אופציה טיפולית נוספת לשיפור המראה של קמטי מריונטה ושאר סימני הזדקנות בפנים. בדרך כלל לאחר מתיחת הפנים ושימוש ב Skin Booster.

הרופא מורח תמיסה כימית על העור, המסירה את שכבות העור העליונות. כך נוצרת שכבת עור חדשה, בעלת מרקם משופר. הטיפול גם יכול לעזור לשפר את גוון העור ולהפחית את הופעת הקמטים.

משך הטיפול וסוג התמיסה הכימית בה נעשה שימוש יהיו תלויים בצרכים הספציפיים של המטופל ובתוצאות הרצויות. באופן כללי, טיפול פילינג כימי אורך כ-30 דקות עד שעה.

לאחר הטיפול, העור יהיה אדום ועלול להיות מעט נפוח. הרופא שלך יספק לך הנחיות ספציפיות לטיפול לאחר, שעשויות לכלול הימנעות מפעילויות מסוימות כגון פעילות גופנית מאומצת או סאונות, הימנעות ממוצרי טיפוח מסוימים ומריחת קרם הגנה כדי להגן על העור המטופל מפני השמש.

את התוצאות של פילינג כימי ניתן לראות תוך מספר ימים עד שבוע לאחר הטיפול. העור המטופל מתקלף, ונחשף עור חדש וחלק יותר מתחתיו. התוצאות של פילינג כימי נמשכות מספר חודשים, אם כי ייתכן שיהיה צורך במספר טיפולים כדי להגיע לתוצאות הרצויות. חשוב להקפיד על שגרת טיפוח טובה ולהגן על העור מפני השמש כדי לשמור על תוצאות הטיפול.

טיפול Micro Needling לקמטי מריונטה

טיפול מיקרונידלינג לשיפור מרקם העור באיזור קמטי המריונטה אורך בדרך כלל כ-30-60 דקות. בדרך כלל מבצעים את הטיפול כחלק מפיסול פנים, לאחר מתיחת הפנים. במהלך הטיפול נעשה שימוש במכשיר עם מחטים קטנות ליצירת פצעים מיקרוסקופיים בעור סביב קווי המריונטה. הדיקור ממריץ את ייצור הקולגן, שעוזר לשפר את מראה הקמטים.

לאחר הטיפול, יש לצפות למעט אדמומיות, נפיחות או חבורות במקום ההזרקה. אסור לחשוף את האזור המטופל לשמש. צריך להשתמש בקרם הגנה רחב טווח עם מקדם הגנה גבוה להגנה על העור. אסור לגעת או לגרד את האזור המטופל. אין להשתמש במוצרי טיפוח חזקים או מים חמים על האזור למשך מספר ימים לפחות.

הרופא שלך יספק לך הנחיות ספציפיות לאחר הטיפול. הרופא ימליץ לך להימנע מפעילויות מסוימות, כגון פעילות גופנית מאומצת או סאונות, למשך תקופה קצרה. חשוב להקפיד על הוראות אלו כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר מהטיפול.

ניתן לראות את התוצאות של טיפול מיקרונידלינג לקמטי מריונטה תוך מספר ימים עד שבוע, אם כי ההשפעות המלאות עשויות להתפתח ולהיראות לעין רק לאחר מספר שבועות. תוצאות הטיפול במיקרונידלינג מחזיקות ונראות לעין בדרך כלל מספר חודשים, וניתן לחזור על הטיפול לפי הצורך כדי לשמור על התוצאות הרצויות. 

דוגמא לטיפול פנים והחלקת קמטי המריונטה על ידי ד"ר יותם גינזבורג

הישארו מעודכנים בכל חידוש
הרשמו לקבלת מבצעים מיוחדים, מידע וטיפים

*תמיד אפשר להתנתק בקליק