פיסול אף. איך להשיג את האף שאני רוצה?

פיסול אף ללא ניתוח על ידי ד"ר יותם גינזבורג מומחה לאסתטיקה רפואית

פיסול אף ללא ניתוח

פיסול אף ללא ניתוח הוא הליך קוסמטי רפואי. הוא ניקרא גם פיסול אף באמצעות חומצה היאלורונית. הטיפול כולל הזרקת חומרי מילוי לאף כדי לעצבו מחדש ולשנות את מראהו. הוא מבוצע על ידי רופא מומחה לאסתטיקה רפואית. פיסול אף ללא ניתוח באמצעות חומצה היאלורונית מהווה כיום אלטרנטיבה מצוינת לניתוחי אף מסורתיים. זהו פתרון מצוין למי שרוצה לעצב את האף ללא הסיכונים וזמן ההחלמה הכרוכים בניתוח.

מהי חומצה היאלורונית?

פיסול אף מתבסס בדרך כלל על שימוש בחומצה היאלורונית. חומצה היאלורונית היא חומר טבעי המצוי בגוף. החומצה עוזרת לשמור על נפח ולחות העור. זהו חומר דמוי ג'ל שמשתמשים בו לעתים קרובות כחומר מילוי עורי בפרוצדורות קוסמטיות.

חומצה היאלורונית היא חומר מילוי עורי עם מגוון שימושים בטיפולים קוסמטיים ורפואיים. עושים בה שימוש בפיסול אף ללא ניתוח, עיצוב והגדלת השפתיים, שיפור מראה הלחיים ואזורים אחרים בפנים. חומר זה יכול לשמש גם לטיפול בכאבי מפרקים, דלקת מפרקים ניוונית ומצבים אחרים. בטיפולים קוסמטיים משתמשים בו להוספת נפח לעור, מילוי קמטים וקמטוטים ויצירת מראה צעיר יותר.

מהו תהליך פיסול אף עם חומצה היאלורונית ?

הליך פיסול אף הינו פחות פולשני מניתוח אף מסורתי. זמן ההתאוששות של המטופל מהפרוצדורה קצר מאוד.

תחילה יאלחש הרופא את האזור עם משחת אלחוש מבוססת לידוקאין. לאחר מכן, באמצעות מחט דקה מאוד או קנולה, הרופא יזריק כמות קטנה של חומר מילוי על בסיס חומצה היאלורונית לאזורים ספציפיים באף.

חומר המילוי משמש להוספת נפח, להחלקת בליטות או אי אחידות. באופן זה יעצב הרופא מחדש את קווי המתאר של האף.

כמה זמן נימשך פיסול אף?

פיסול אף נמשך בדרך כלל עד-30 דקות, והמטופלים יכולים לחזור לפעילותם הרגילה מיד לאחר מכן, תוך הקפדה על הוראות לאחר הטיפול.

הטיפול אינו כואב יחסית, והתוצאות הן מיידיות. עם זאת, התוצאות הסופיות של ההליך יתקבלו לאחר כשבועיים ימים. אז מתקיים מפגש ביקורת לצורך תוספות ותיקונים.

שלבים בטיפול פיסול אף

  • התייעצות: השלב הראשון הוא התייעצות עם רופא מומחה לאסתטיקה רפואית כדי לדון ולקבוע את התוצאה הרצויה, וכן לקבוע האם המטופלת מועמדת מתאימה לפיסול אף ללא ניתוח.
  • הרדמת האזור: קרם הרדמה מקומית נמרח על האף כדי להקהות את האזור ולהפחית כל אי נוחות במהלך ההליך.
  • הזרקה: בעזרת מחט עדינה או קנולה יזריק הרופא את החומצה ההיאלורונית לאזורים מסויימים באף בהתאם לתווי הפנים של המטופל..
  • עיסוי האזור: לאחר מכן, הרופא יעסה את האזורים המטופלים על מנת להבטיח שהמוצר יתפזר באופן שווה וכדי למנוע גושים או בליטות.
  • טיפול לאחר ההליך: לאחר ההליך, על המטופל להימנע מלגעת באזור המטופל ולהימנע מחשיפה לשמש במשך 24 השעות הקרובות. ראה עמוד הוראות למטופל

למי מתאים פיסול אף?

המועמדים הטובים ביותר לפיסול אף ללא ניתוח הם אלו שמחפשים שינוי עדין בצורת האף. מי שאינו מחפש שינוי קיצוני בגודלו או בצורתו של האף, ורוצה להימנע מהסיכונים וזמן החלמה הקשור לניתוח. ההליך אינו מומלץ לאנשים עם עיוותים חמורים באף, כגון סטיית מחיצה. הטיפול אינו מתאים גם למי שעברו בעבר ניתוח או שבר באף.

מהן תופעות הלוואי האפשריות בפיסול אף?

כבכל הליך רפואי, ישנן תופעות לוואי הקשורות בפיסול אף ללא ניתוח באמצעות חומצה היאלורונית. אלה יכולות לכלול נפיחות, אדמומיות וחבורות באתר ההזרקה. במקרים נדירים עלולים להתרחש זיהום או תגובה אלרגית. תופעות הלוואי הן בדרך כלל קלות וקצרות מועד. ניתן להתמודד עימן בקלות עם תרופות נגד כאבים ללא מרשם וקומפרסים קרים.

מה עושים אחרי טיפול פיסול אף?

חשוב לשמור על מקום ההזרקה נקי ויבש, ולהימנע מכל פעילות שעלולה לגרום לפגיעה באף. יש להימנע מלגעת או לשפשף את האף לפחות 24 שעות לאחר ההליך. נפיחות ואדמומיות עשויות להופיע בימים הראשונים לאחר ההליך, והן נעלמות לאחר מספר ימים. חשוב להגן על האף מחשיפה לשמש על ידי שימוש בקרם הגנה. להימנע מכל פעילות מאומצת בימים הראשונים לאחר ההליך. לא לעסוק בפעילות שתגביר את זרימת הדם לאזור, כצריכת אלכוהול,  סאונה או חדר אדים, וג'קוזי. ראה הוראות למטופלים

כמה זמן מחזיקות התוצאות?

משך התוצאות עשוי להשתנות בהתאם לחומר המילוי וחילוף החומרים של המטופל. במהלך הייעוץ יוכל הרופא להעריך זאת ביתר דיוק.

ההליך נחשב בטוח ויעיל עבור רוב האנשים, ויכול לספק שינוי עדין, טבעי למראה, בצורת האף. ניתן לחזור על ההליך בתדירות לפי הצורך. לא מומלץ לבצע אותו בתדירות גבוהה מדי, מכיוון שהאף עלול להתמלא יתר על המידה.

פיסול אף ללא ניתוח עם חומצה היאלורונית

פיסול אף ללא ניתוח

ייעוץ לתוכנית פיסול פנים

ד"ר גינזבורג מבצע מידי חודש מאות הזרקות חומצה היאלרונית, בוטוקס, רדיאס, חומצה פולי-ל-קטית (סקולפטרה/אסטפיל). בפגישת ייעוץ יוכל ד"ר גינזבורג להכין עבורך תוכנית פיסול פנים כוללת ומותאמת אישית לצרכים הייחודיים שלך ולתווי הפנים שלך. ניסיונו הרב של ד"ר גינזבורג בהליכים אלו יאפשר אבחון מקצועי ומדויק והתאמת תוכנית טיפול מפורטת על מנת לתת לך את התוצאה המושלמת.

מהן החלופות לפיסול אף?

החלופה הראשית לפיסול אף ללא ניתוח היא ניתוח אף מסורתי. ההליך פולשני וכולל עיצוב של האף באמצעות חתכים והסרה או מיקום מחדש של סחוס ועצם. ניתוח אף מחייב זמן התאוששות של שבועות, והתוצאות אינן ניתנות לשינוי.

בנוסף, ניתן להשתמש באיפור, בטכניקות הסוואה ובתותבות כדי להסוות או להסתיר את הפגמים של האף.

פיסול אף עם חומרי מילוי אחרים

בטיפול זה הרופא מזריק חומרי מילוי עוריים שאינם מבוססי חומצה היאלורונית. חומרים אלה עשויים מחומרים כגון סידן הידרוקסילפטיט, חומצה פולי-L-לקטית (רדיאס) או מילוי קבוע כגון פולימתיל מתאקרילט (PMMA). ההליך דומה לפיסול אף עם חומצה היאלורונית, אך החומרים בהם נעשה שימוש שונים.

יתרונות של שימוש בחומרי מילוי חלופיים :

  • תוצאות לאורך זמן: חומרים אלה מחזיקים מעמד זמן רב יותר מחומצה, עד שנתיים או יותר.
  • תיקון פגמים חמורים: חומרי מילוי אלטרנטיביים מוצקים יותר וניתן להשתמש בהם לתיקון פגמים חמורים יותר.

חסרונות של שימוש בחומרי מילוי חלופיים :

  • מחיר: חומרי מילוי אלטרנטיביים בדרך כלל יקרים יותר מחומצה היאלורונית.
  • סיכון לסיבוכים: לחומרי מילוי אלטרנטיביים יש סיכון גבוה יותר לסיבוכים כמו זיהום, צלקות והגירה של חומר המילוי לאזורים אחרים.
  • תוצאות קבועות: חומרי מילוי חלופיים הם קבועים ולא ניתן לחזור אחורה בקלות אם המטופל אינו מרוצה מהתוצאות.

מה ההבדל בין עיצוב אף עם חומצה – לניתוח אף רגיל?

ניתוח אף סטנדרטי, הידוע גם בשם ניתוח אף, הוא הליך כירורגי הכולל עיצוב מחדש של האף דרך חתכים בתוך הנחיריים או בקולומלה (האזור שבין הנחיריים). להלן ההליך לניתוח אף סטנדרטי שלב אחר שלב:

  • התייעצות: השלב הראשון הוא התייעצות עם מנתח פלסטי כדי לדון בתוצאה הרצויה ולקבוע האם המטופל מועמד טוב להליך.
  • הכנות לפני הניתוח: המטופל יקבל הוראה להפסיק נטילת תרופות מסוימות ולהפסיק לעשן מספר שבועות לפני ההליך.
  • הרדמה: ההליך מבוצע בדרך כלל בהרדמה כללית.
  • חתך: המנתח יבצע חתכים כדי לגשת למבנים הבסיסיים של האף.
  • עיצוב מחדש: המנתח יעצב מחדש את האף על ידי הסרה או סידור מחדש של העצמות והסחוס לפי הצורך.
  • סגירת חתכים: לאחר מכן ייסגרו החתכים באמצעות תפרים או סרטי ניתוח.
  • החלמה: בדרך כלל המטופל יצטרך לנוח ולהתאושש במשך מספר ימים עד מספר שבועות. יש גם להגיע לפגישות מעקב כדי לעקוב אחר תהליך הריפוי.

ניתוח אף הוא הליך פולשני יותר הדורש זמן התאוששות ארוך יותר בהשוואה לפיסול אף עם חומצה היאלורונית. עם זאת, התוצאות קבועות יותר ומספקות שינויים משמעותיים יותר בהשוואה להליכים לא פולשניים.

מה היתרונות של פיסול אף עם חומצה היאלורונית?

  • לא פולשני: ההליך אינו כולל חתכים או הסרה של רקמה.
  • מהיר וללא כאבים: ההליך מהיר וללא כאבים יחסית, עם זמן התאוששות מינימלי.
  • תוצאות מיידיות: התוצאות הן מיידיות, וההשפעות נמשכות בדרך כלל עד 12-18 חודשים.
  • השינוי אינו קבוע וחוף עם הזמן. אפשר לחזור לאחור באמצעות שימוש בחומר ממיס חומצה.

מהם החסרונות של פיסול אף עם חומצה היאלורונית?

  • תוצאות זמניות: התוצאות הן זמניות, והמטופל יצטרך לחזור על ההליך כדי לשמור על התוצאות.
  • שינויים מוגבלים: ההליך מתאים לביצוע שינויים קלים יחסית באף, ועיצוב חדש משמעותית ייתכן שלא יהיה אפשרי.

מהם היתרונות של ניתוח אף רגיל?

  • תוצאות קבועות: התוצאות קבועות ומספקות שינויים משמעותיים באף.
  • שינויים משמעותיים יותר: ההליך מתאים לביצוע שינויים משמעותיים יותר באף בהשוואה להליכים לא פולשניים.

מהם החסרונות של ניתוח אף רגיל?

  • פולשני: ההליך כולל חתכים והסרה של רקמה.
  • החלמה ארוכה : לאחר הניתוח דרושה תקופת החלמה ארוכה יותר בהשוואה להליכים לא פולשניים.
  • השינוי הוא קבוע גם אם אינו מוצא חן בעיני המטופל.
  • סיכון לסיבוכים:  כגון זיהומים, דימומים וצלקות.

חשוב לדעת על פיסול אף ללא ניתוח

פיסול אף באמצעות חומצה היאלורונית אינו מומלץ למטופלים המעוניינים בשינוי משמעותי מאוד בצורת האף ובגודלו.

לפני טיפול פיסול אף ללא ניתוח באמצעות חומצה היאלורונית, חשוב להתייעץ עם רופא מומחה לאסתטיקה רפואית. הרופא יעריך את הצרכים והמטרות האישיות שלך, וימליץ על הטיפול המתאים ביותר עבורך. הוא יענה על  שאלות  לגבי ההליך, הסיכונים, תופעות הלוואי והטיפול לאחר מכן.

חשוב להקפיד על ציפיות ריאליות לגבי תוצאות ההליך. פיסול אף ללא ניתוח יכול לספק שינויים עדינים וקלים בצורת האף, אך לא שינויים דרמטיים.

לסיכום,

פיסול אף ללא ניתוח הוא אופציה בטוחה ויעילה למי שרוצה או צריך לעצב מחדש את האף. הטיפול אינו ניתוחי. ההליך יכול לספק תוצאות עדינות בעלות מראה טבעי. התוצאות מופיעות מייד וכמעט ללא זמן התאוששות. חשוב להתייעץ עם רופא מומחה לאסתטיקה רפואית, ולהישמע להוראות לאחר הטיפול.

ייעוץ לתוכנית פיסול פנים

ד"ר גינזבורג מבצע מידי חודש מאות הזרקות חומצה היאלרונית, בוטוקס, רדיאס, חומצה פולי-ל-קטית (סקולפטרה/אסטפיל). בפגישת ייעוץ יוכל ד"ר גינזבורג להכין עבורך תוכנית פיסול פנים כוללת ומותאמת אישית לצרכים הייחודיים שלך ולתווי הפנים שלך. ניסיונו הרב של ד"ר גינזבורג בהליכים אלו יאפשר אבחון מקצועי ומדויק והתאמת תוכנית טיפול מפורטת על מנת לתת לך את התוצאה המושלמת.

הישארו מעודכנים בכל חידוש
הרשמו לקבלת מבצעים מיוחדים, מידע וטיפים

*תמיד אפשר להתנתק בקליק