הזרקת חומצה היאלורונית לפין: מדריך מקיף, יתרונות וחלופות

תוכן עניינים

הזרקת חומצה היאלורונית לפין להגדלת ההיקף

בשנים האחרונות, טיפולי הזרקה של חומצה היאלורונית (נקרא לה בקיצור גם HA) נפוצים בשלל טיפולים ברפואה האסתטית, לפנים ולגוף, כולל טיפולים שמטרתם לשפר את איברי המין הגברי. גברים המבקשים להגדיל את היקפו וגודלו של הפין, לשפר את הביטחון המיני או לטפל בבעיות אחרות הקשורות לגודל הפין פונים לטיפולים לא ניתוחיים כגון זריקות HA כפתרון מבטיח. זריקות HA מציעות אפשרות מודרנית להגדלת הפין, ומספקות תוצאות בעלות מראה טבעי עם זמן השבתה מינימלי. מאמר זה נועד לספק סקירה מקיפה של טיפול הזרקת חומצה היאלורונית לפין, להסביר את מנגנון הפעולה, התוצאה, השוואות לטיפולים אחרים, ולפרט יתרונות וחסרונות.

מהי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית היא חומר טבעי המצוי בגוף, בעיקר בעור, במפרקים ובעיניים. תפקידו העיקרי הוא לאגור לחות ולשמור על ההידרציה והמלאות של הרקמות. בזכות יכולתו להחזיק עד פי 1000 ממשקלו במים, טיפול בחומצה היאלורונית נפוץ בפרוצדורות אסתטיות בשל תכונותיו המעניקות הרמה של הרקמות. באסתטיקה רפואית, HA מופיעה לעיתים קרובות כג'ל ומוזרק לאזורים שונים בגוף למטרות שיפור והתחדשות.

כיצד פועלת הזרקת חומצה היאלורונית?

לאחר ההזרקה לגוף, החומצה ההיאלורונית נקשרת למולקולות מים, מרימה ומשפרת את צורת האזור המטופל. תכונה זו הופכת אותה לבחירה מצוינת למגוון טיפולים כגון מילוי קמטים,  עיצוב והרמת הפנים, או, במקרה שלנו – עיבוי והגדלת היקף הפין.

הזרקת חומצה היאלורונית לפין היא דרך אפקטיבית, מיידית, יעילה ובטוחה ביותר על מנת  להגדיל את היקף הפין ובכך לשפר את המראה הכללי שלו.

בניגוד למספר חומרים אחרים המשמשים להזרקות, HA תואמת ביולוגית, כלומר נספגת בקלות בגוף לאורך זמן. חומצה היאלורונית מציעה פתרון בטוח ויעיל לגברים המעוניינים לשפר את המראה שלהם.

המשמעות היא שבעוד שהתוצאות אינן קבועות, הן מחזיקות מעמד לאורך זמן וניתן לחזור על הטיפול ולחדשן בבטחה.

הזרקת חומצה היאלורונית על ידי ד"ר גינזבורג

הזרקת חומצה היאלורונית

שימוש בחומצה היאלורונית ברפואה אסתטית

הזרקת חומצה היאלורונית נמצאת בשימוש נרחב ברפואה אסתטית למגוון מטרות:

  • פיסול פנים: הרופא יזריק חומצה היאלורונית ללחיים, לשפתיים ולאזור תחת העיניים כדי לעצב את הרקמה ולשפר את המראה שלה שאובד עם הגיל, וגם להפחית את מראה הקמטים.
  • עיצוב שפתיים: חומצה היאלורונית מוסיפה ומעדנת  את מראה השפתיים באופן טבעי, וגורמת להן להיראות יפות ומוגדרות יותר.
  • פיסול אף ללא ניתוח: חומרי מילוי מבוססי חומצה היאלורונית יכולים לעצב מחדש את האף, לתקן פגמים או אי סימטריה, ללא צורך בניתוח.
  • הזרקת חומצה היאלורונית לפין להגדלת היקף הפין: זהו אחד השימושים המודרניים יותר בחומצה היאלורונית. באמצעות הזרקת חומצה הרופא מעבה ומגדיל את היקף הפין. הליך זה משפר את היקפו של הפין והמראה שלו, משפר את יחסי המין ומחזק את הביטחון העצמי של המטופל.
  • הרמת ישבן ללא ניתוח היא גישה לא פולשנית ובטוחה – עם תוצאות מהירות. שיטה זו צברה פופולריות משמעותית בשנים האחרונות. הליך זה מציע אלטרנטיבה לא פולשנית להליכי הרמת ישבן כירורגיים מסורתיים. זוהי אופציה אטרקטיבית עבור נשים וגברים רבים המעוניינים להשיג מראה מורם יותר ומעוצב יותר באזור הישבן
  • הגדלת חזה באמצעות חומצה היאלורונית – זוהי אלטרנטיבה מודרנית למי שרוצה להגדיל, לעצב או לשפר את מראה החזה, ללא ניתוח. הרופא מזריק חומצה לאזורים המתאימים כדי לקבל את התוצאה המבוקשת. הטיפול אינו מתאים לכל מטופלת.

השימוש הרבגוני של HA בהליכים אסתטיים נובע מהיכולת הטבעית של החומר לספוח ולאגור לחות. תכונה זו מאפשרת לטיפול לבנות את העור והרקמות באופן מורם, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית לטיפולי פנים וגוף.

הזרקת חומצה היאלורונית לפין להגדלת ההיקף

הזרקת חומצה היאלורונית לפין להגדלת ההיקף

 

טיפול הזרקת חומצה היאלורונית לפין

מטרת הטיפול היא להגדיל את היקף הפין. טיפול הגדלת עובי הפין באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית הוא בטוח מאוד, ללא תופעות לוואי וסיכונים קשים או מתמשכים.

מחקר שנעשה בשנים האחרונות מראה בבירור כי הזרקת חומצה היאלורונית לפין גורמת להגדלת היקף הפין (2.5 עד 3.5 ס"מ) ולשיפור בשיעור כ -40%35% ברמת שביעות הרצון מיחסי מין.

מחקר נוסף  מצביע גם על הארכת זמן השפיכה מנתון תחילי של 5.3 דקות בממוצע ל 7.8 דקות לאחר הטיפול.

בניסוי נוסף, גדל היקף הפין הממוצע לאחר הטיפול מ 7.48 ס"מ ל 11.41 ס"מ חודש לאחר הטיפול. התוצאה נשארה  ברובה גם לאחר חלוף 18 חודשים לאחר הטיפול. השתתפו במחקר  50 גברים, שקיבלו הזרקת חומצה היאלורונית בנפח 20.5 סמ"ק.

סקירה כללית של ההליך

טיפול של הזרקות חומצה היאלורונית להגדלת היקף הפין הוא פשוט יחסית וזעיר פולשני (לא ניתוחי). המטרה העיקרית היא להגדיל את היקפו של הפין, אם כי חלק מהמטופלים עשויים לחוות שיפור קל גם באורך. התהליך לוקח בדרך כלל כ-30-60 דקות וכולל את השלבים הבאים:

התהליך מתחיל בייעוץ, שבו המטופל דן עם הרופא בתוצאות הרצויות. ההליך בפועל אורך בדרך כלל פחות משעה וכולל את השלבים הבאים:

  1. התייעצות: המטופל מבקר אצל רופא אסתטיקה רפואית מוסמך כדי לדון במטרותיו, חששותיו ובתוצאות שהוא רוצה. הרופא יעריך את בריאותו של המטופל והתאמתו להליך. הרופא יסביר למטופל מהן אפשרויות הטיפול המתאימות עבורו מבחינה רפואית.
  2. מריחה של חומר הרדמה: הרופא מיישם חומר הרדמה מקומית על הפין כדי להבטיח שהמטופל מרגיש בנוח במהלך ההליך. תתכן גם הזרקת הרדמה מקומית
  3. הזרקה: בעזרת צינורית דקיקה שהיא לא מחט, המומחה מפיץ את ג'ל החומצה ההיאלורונית לתוך גוף הפין באופן סימטרי ושווה. הרופא מתמקד באזורים מתאימים ספציפיים לקבלת התוצאה ולפיזור אחיד על מנת לייצר תוצאה טבעית.
  4. עיצוב סופי: הרופא עשוי לעסות את הפין כדי לעצב את חומר המילוי ולהבטיח תוצאה אחידה וסימטרית.
  5. הוראות לאחר הטיפול: הרופא ממליץ ונותן למטופל הוראות לטיפול לאחר ההליך, הכוללות הימנעות מפעילות מאומצת והקפדה על היגיינה נאותה כדי להבטיח תוצאות מיטביות.

תוצאות עיבוי פין עם חומצה היאלורונית

התוצאות מהזרקת חומצה היאלורונית לפין מתקבלות בדרך כלל מיד לאחר ההליך, כאשר הפין נראה גדול יותר. רוב המטופלים חווים עלייה בהיקפים, ההליך לא מאריך את אורך הפין. התוצאות יכולות להימשך בין 12 ל-18 חודשים, מכיוון שהגוף סופג בהדרגה את החומצה ההיאלורונית לאורך זמן. לאחר מכן ניתן לשמר את התוצאה באמצעות טיפולי תחזוקה בלבד אשר כוללים הזרקה של כרבע מהכמות הראשונית בערך כל שנה

מתלבט ?? אל תתבייש !
קבע פגישת ייעוץ עם ד"ר גינזבורג כדי להבין בדיוק מהן האופציות המתאימות לך לשיפור אופטימלי

זמן התאוששות והוראות לאחר הטיפול

כמה זמן נמשכת ההחלמה?

ההחלמה מהזרקת חומצה היאלורונית לפין היא בדרך כלל מהירה, ניתן לחזור לפעילות יום יומית מיד לאחר ההליך.  רוב המטופלים חוזרים לפעילות רגילה תוך 24 עד 48 שעות. נפיחות, אדמומיות וחבורות קלות עלולות להופיע, אך תסמינים אלו חולפים בדרך כלל תוך מספר ימים. בדרך כלל מומלץ להימנע מפעילויות מאומצות, לרבות מגע מיני, למשך כשבוע ימים. זאת כדי לאפשר לחומר המילוי להתייצב ולהשגת ריפוי מיטבי.

הוראות לאחר הטיפול

  • פעילות מינית: רצוי הימנע מפעילות מינית בימים הראשונים. בעקרון אין מניעה לקיום יחסים לאחר ההליך אך מומלץ  להמתין מספר ימים  כדי להבטיח ריפוי תקין ולמנוע סיבוכים.
  • היגיינה עדינה: יש לשמור על ניקיון האזור המטופל על ידי שטיפה עדינה במים וסבון. אסור לשפשף או לקרצף את המקום.
  • אל תבצע מאמץ גופני: יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת ופעילויות המגבירות את זרימת הדם לאזור למשך שבוע לפחות.
  • מעקב: חיוני להגיע לכל פגישות מעקב שנקבעו כדי להבטיח שהתוצאות משביעות רצון והריפוי מתקדם היטב.

תוך כמה זמן ניתן לקיים יחסי מין לאחר ההליך?

אין מניעה רפואית מקיום יחסים לאחר ההליך אך מומלץ להמתין מספר ימים לפני  פעילות מינית, כדי למנוע הפרעה לייצוב חומר המילוי ועל מנת להבטיח ריפוי תקין. חידוש פעילות מינית מוקדם מדי עלולה להפריע לשקיעת החומצה ולגרום לתוצאות לא אחידות או לסיבוכים. לאחר שבוע רוב המטופלים יכולים לחזור לשגרה המינית הרגילה שלהם ללא בעיות.

זריקות HA לעומת PRP להגדלת הפין

פלזמה עשירה בטסיות דם (PRP) היא אפשרות טיפול לא פולשני נוסף לגברים המחפשים חיזוק והגדלה של הפין. PRP כולל שאיבת דגימה קטנה מדם המטופל, הפקת הפלזמה העשירה בטסיות והזרקה חזרה לפין. הרעיון מאחורי PRP הוא לעורר צמיחת רקמות ולשפר את זרימת הדם, מה שעשוי להוביל לעלייה מתונה בגודל ובעיקר לשיפור הזקפה והתפקוד המיני.

השוואת טיפול PRP עם זריקות חומצה היאלורונית

  1. מנגנון: PRP ממריץ התחדשות רקמות ומשפר את זרימת הדם, בעוד ש-HA מוסיף נפח פיזי באמצעות תכונותיו לספיחה ואגירת מים.
  2. משך התוצאות: תוצאות HA הן בדרך כלל מיידיות יותר ולאורך זמן ( זמן הספיגה המוצג על ידי היצרנים של כלל מוצרי החומצה ההיאלורונית לאסתטיקה הקיימים בישראל הוא בין שנה לשנתיים. עם זאת זמן התוצאה אינו  שווה בהכרח לזמן הספיגה וברוב המקרים עשוי להיות ארוך יותר), בעוד שתוצאות PRP עשויות להופיע לאחר זמן רב יותר. בנוסף ידרשו טיפולי תחזוקה  תכופים יותר.
  3. מטרה: המטרה העיקרית לטיפול PRP היא שיפור הזקפה, התפקוד והרגישות של הפין. בעוד שטיפול הזרקת חומצה היאלורונית מיועד בעיקר לשיפור גודל הפין, תוך התמקדות בהיקפים.

זריקות HA לעומת שתלי סיליקון להגדלת הפין

שתלי סיליקון הם אפשרות פולשנית (כרוכה בניתוח) יותר להגדלת הפין, הכוללת החדרה כירורגית של חומר סיליקון כדי להגדיל לצמיתות הן את ההיקף והן את האורך.

השוואה שתלי סיליקון עם זריקות HA

  1. דרוש ניתוח: הזרקות HA נעשות ללא ניתוח. בעוד שתלי סיליקון דורשים ניתוח כדי להתקינם, ולכן נושאים בחובם סיכון גבוה יותר לסיבוכים, וזמן ההחלמה הנדרש ארוך.
  2. -תחושה ומראה: הזרקות HA מספקות תחושה רכה וטבעית יותר בהשוואה להרגשה שנותן המרקם המוצק יותר של שתלי סיליקון.
  3. הפיכות: HA נספג בהדרגה בגוף, מה שהופך אותו לפתרון זמני, ובמידה ואינו מתוחזק – נעלם עם הזמן. לעומת זאת שתלי סיליקון הם קבועים, ובמידה ומתעוררים סיבוכים ניתן להסירם רק עם ניתוח נוסף.

טיפולים חלופיים להגדלת הפין

בנוסף לזריקות חומצה היאלורונית, קיימים מספר טיפולים אלטרנטיביים לגברים המעוניינים לשפר את גודל הפין שלהם:

  1. העברת שומן: טיפול זה כולל שאיבת שומן מאזור אחד בגוף (למשל, בטן או ירכיים) אשר לאחר מכן מטוהר ומוזרק לפין. העברת שומן מוסיפה נפח, אך התוצאות עשויות להיות בלתי יציבות מכיוון שהגוף עלול לספוג מחדש חלק מהשומן.
  2. זריקות PLLA (Poly-L-lactic acid) משמשות להגדלת היקף הפין על ידי גירוי ייצור הקולגן העצמי. הליך לא ניתוחי זה כולל הזרקת PLLA מתחת לעור, טיפול שמוביל לשיפור הדרגתי של היקף הפין במשך מספר חודשים. התוצאות בדרך כלל מחזיקות מעמד לאורך זמן, אך עשויות לדרוש מספר פגישות. הסיכונים כוללים נפיחות, חבורות ותוצאות לא אחידות.
  3. משאבות פין: מכשיר ואקום המגדיל באופן זמני את גודל הפין על ידי שאיבת דם לאזור. בעוד שהתוצאות הן מיידיות, הן קצרות מועד ויש לחזור עליהן לפני פעילות מינית.
  4. מאריכי הפין: מכשירים מכניים אלה מפעילים מתיחה על הפין לאורך זמן כדי לקדם צמיחת רקמות. למרות שקיימים מחקרים  המצביעים על יעילות מסוימת, התהליך הוא איטי ודורש שימוש עקבי לאורך מספר חודשים.
  5. הארכה כירורגית: אפשרות פולשנית יותר הכוללת חיתוך של הרצועה התליית של הפין, מה שמאפשר לחלק גדול יותר מהפין לתלות מחוץ לגוף. למרות שהחיתוך יכול להגדיל את האורך הנתפס בעין, ישנם סיכונים הקשורים לניתוח עצמו והפין יהיה פחות יציב לאחר ניתוח כזה.

יתרונות וחסרונות של הזרקות חומצה היאלורונית לפין

יתרונות

  • לא ניתוחי: ההליך אינו ניתוחי, מהיר וכרוך בהשבתה קצרה מאוד.
  • תחושה טבעית: ג'ל החומצה ההיאלורונית מספק מרקם רך וטבעי הגורם לפין להרגיש מלא יותר מבלי להיות מוצק מדי.
  • הפיך וזמני: HA נספג בגוף בהדרגה, וכך הגוף יחזור למצב המקורי, ראוי לציין שהזרקת חומצה לכל איזור בגוף גם מעודדת יצור קולגן ולכן האיזור תמיד יראה טוב יותר גם ללא חידוש החומצה. ניתן כמובן לשמר את התוצאה באמצעות טיפולי תחזוקה קלים.
  • תוצאות מתכווננות: מטופלים יכולים לשלוט ברמת השיפור על ידי התאמת כמות ה-HA המוזרק.
  • סיכון נמוך לסיבוכים: מכיוון ש-HA הוא חומר הקיים בגוף באופן טבעי תגובות אלרגיות הן נדירות, וההליך נחשב בטוח כאשר הוא מבוצע על ידי רופא אסתטיקה רפואית מיומן.

חסרונות

  • תוצאות זמניות: ההשפעות של זריקות HA נמשכות בדרך כלל 12 עד 18 חודשים, ולאחר מכן דורשות טאצ'-אפים תקופתיים כדי לשמור על המראה הרצוי.
  • מגדיל בעיקר עובי: זריקות HA אמנם יכולות להגדיל את היקף הפין, אך אינן משפיעות  באופן משמעותי על אורך הפין.
  • מחיר: ההליך עשוי להיות יקר, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את הצורך בטיפולים חוזרים כדי לשמור על תוצאות. מחיר טיפול בישראל נע בין  5000 ₪ ל 20,000 ₪

מסקנה וסיכום טיפול הזרקת חומצה היאלורונית לפין 

פתרון לגברים המודאגים לגבי גודל, עובי או קשיחות הפין שלהם.

לגברים הסובלים מגודל, עובי או קשיחות איבר המין שלהם, זריקות חומצה היאלורונית מציעות פתרון בטוח, יעיל ולא פולשני. ההליך מספק תוצאות מיידיות בעלות מראה טבעי עם מינימום זמן השבתה וסיכון. למרות שזה לא פתרון קבוע, האופי הזמני של הזרקות HA מאפשר התאמות וטיפולים חוזרים לאורך זמן.

אם אתם מחפשים אלטרנטיבה לניתוח ואתם רוצים אפשרות פחות פולשנית לשיפור הביטחון והמראה שלכם, טיפול הגדלת היקף הפין בהזרקת חומצה היאלורונית הוא הבחירה הנכונה עבורכם.

הישארו מעודכנים בכל חידוש
הרשמו לקבלת מבצעים מיוחדים, מידע וטיפים

*תמיד אפשר להתנתק בקליק